ZZakupy w sieci Polski rząd chce zaangażować UOKiK i media w walkę z dyskontami.
9 lipca 2023
Polskie sklepy spożywcze planują utworzenie wspólnej platformy sprzedażowej online, aby skutecznie konkurować z zagranicznymi sieciami i dyskontami. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zorganizowało spotkanie z przedstawicielami sklepów w celu omówienia tej kwestii. Jako jedno z proponowanych rozwiązań, rozważa się stworzenie wspólnej platformy sprzedażowej dla produktów dostępnych online.
Przedstawiciele branży informują, że obecnie trwają pierwsze testy platformy, a wyniki są obiecujące.
Sekretarz stanu Rafał Romanowski podkreśla, że sprzedaż produktów na wspólnej platformie może dać polskim sieciom sklepów przewagę konkurencyjną.
Kliknij tutaj
aby zobaczyć aktualną gazetkę
sklepu: Aldi
Współpraca z Krajową Radą Gospodarki Środowiskowej, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz mediami.
Krajowa Rada Gospodarki Środowiskowej (KGS) może pomóc polskim sieciom sklepów spożywczych, udzielając im wsparcia, na przykład poprzez dostarczanie produktów od polskich producentów, którzy są członkami KGS.
Przedstawiciele polskich sklepów spożywczych wyrażają zaniepokojenie wysokimi karami finansowymi nakładanymi na zagraniczne dyskonty przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Uważają, że te kary nie stanowią wystarczającego obciążenia dla zagranicznych sieci handlowych, ze względu na ich ogromne dochody. Zaproponowano, aby media publiczne informowały konsumentów o nakładanych karach i naruszeniach zagranicznych sieci handlowych i dyskontów. Minister Telus zapewnił, że skontaktuje się z dyrekcją UOKiK w tej sprawie.
W spotkaniu, które odbyło się 20 czerwca, wzięli udział przedstawiciele różnych spółdzielni i sieci sklepów. Zaskakujące jest jednak brak udziału największej spółdzielni - Społem. Według informacji portalu cashless.pl, firma nie została zaproszona na to spotkanie i nie była świadoma jego istnienia. Podobna sytuacja dotyczy również Polskiej Izby Handlowej oraz Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.
Gazetki promocyjne stanowią ważne narzędzie informacyjne, które sklepy spożywcze wykorzystują, aby przekazywać swoim klientom aktualne oferty i promocje. Dzięki nim konsumenci mogą śledzić najnowsze okazje zakupowe i korzystać z atrakcyjnych cen. Wprowadzenie wspólnej platformy sprzedażowej online może być również doskonałą ok